Hulp bij de administratie

Bent u het overzicht kwijt van uw geldzaken en papieren? Weet u niet hoe u uw financiën kunt plannen? Wilt u voorkomen dat u (verder) in de schulden komt? Dan kunnen deskundige vrijwilligers van Welzijn Woerden u helpen bij het op orde brengen en houden van uw thuisadministratie.

Administratie op orde houden moeilijk

Steeds meer mensen hebben moeite om hun administratie op orde te houden. Veel ouderen, maar ook anderen raken tussen de stapels papieren het overzicht wel eens kwijt. Dit geeft onrust en spanning. Bovendien kunnen er betalingsachterstanden ontstaan, met mogelijk nare gevolgen.

Budgetcoach

Deskundige vrijwilligers van Welzijn Woerden kunnen u helpen bij uw thuisadministratie. Samen met u wordt de post doorgenomen, de administratie geordend, een bewaarsysteem gemaakt en wordt u geholpen met het inzichtelijk maken van uw inkomsten en uitgaven en het maken van een budget. Ook ondersteuning bij contacten met instanties, het invullen van formulieren van o.a. gemeentelijke voorzieningen en huur- en zorgtoeslag, is mogelijk.

Op deze manier krijgt u inzicht in uw financiële situatie wat zorgt voor een gevoel van rust en zekerheid. Na verloop van tijd bent u in staat om weer zelf uw thuisadministratie bij te houden.

Voor wie?

Jongeren, volwasssenen en ouderen die moeite hebben met hun administratie. 

Aanmelden

Als u behoefte heeft aan hulp bij uw administratie of een budgetcoach, dan kunt u contact opnemen met de coördinator Thuisadministratie, Saskia Hijzelendoorn.

Zij komt op huisbezoek en zal na inventarisatie een thuisadministratie-vrijwilliger bemiddelen om de nodige ondersteuning te bieden. De dienstverlening is gratis.

Aanmelden kan ook via ons loket op telefoonnummer 0348 - 421101 of aan de balie bij Welzijn Woerden, Rembrandtlaan 2.

U kunt ook per e-mail contact opnemen via info@welzijnwoerden.nl.